آسیب‌پذیری جدید اندروید، کنترل کامل گوشی را به هکر می‌دهد


آسیب‌پذیری خطرناک جدیدی در اندروید کشف شده که ظاهرا گوشی‌های مختلفی را از جمله گلکسی S9 سامسونگ تحت‌تأثیر قرار داده است.

طبق گزارش جدید منتشرشده ازسوی رسانه‌ی ZDNet، برخی از پژوهشگران حوزه‌ی امنیت به‌همراه تیم ویژه‌ای از شرکت گوگل با نام پراجت زیرو (Project Zero) توانسته‌اند یک آسیب‌پذیری صفرروزه‌ی خطرناک را در اندروید کشف کنند که گوشی‌های مختلف دارای این سیستم‌عامل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. ظاهرا این مشکل امنیتی، گوشی‌هایی از شرکت‌های مختلفی نظیر سامسونگ و هواوی را متأثر می‌کند. این آسیب‌پذیری، دسترسی روت را برای هکر فراهم می‌کند.

ZDNet می‌گوید که آسیب‌پذیری موردبحث در سیستم‌عامل اندروید، گوشی‌های گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۹ را از سامسونگ در کنار گوشی‌های هواوی پی ۲۰، گوگل پیکسل ۱ و گوگل پیکسل ۲ تحت‌تأثیر قرار داده است. فردی به نمایندگی از تیم مدیریت اندروید می‌گوید که هکر دو راه برای دسترسی به اطلاعات گوشی قربانی دارد؛ یا با روشی خاص، قربانی را به نصب یک اپلیکیشن مخرب ترغیب کند یا اینکه از طریق یک اپلیکیشن نظیر مرورگر وب، اکسپلویت دوم را نیز وارد ماجرا کند تا امکان نفوذ به گوشی برایش فراهم شود. اگر هکر یکی از این دو کار را انجام دهد، می‌تواند به تمامی اطلاعات دستگاه مقصد دسترسی پیدا کند.

با پیشرفت‌های پیکسل 4 در بخش دوربین آشنا شوید